Supportnet Computer
Planet of Tech

Supportnet / Forum / WindowsXP

Windows Photo Gallery





Frage

Neuerdings öffnet sich nach dem Start von Windows XP der Windows Installer und beginnt unaufgefordert "windows photo Gallery" zu installieren, ohne das von mir eine entsprechende Installation beabsichtigt ist. Um die installation zu beenden wird die CD mit der windows Photo Gallery verlangt, die ich nicht kenne. Wie kann ich diesen nervigen Vorgang nach jedem Start verhindern?

Antwort 1 von SchlanGee

Bei mir das gleiche Problem. Nach jedem Start taucht der Installer auf. In der Config habe ich nichts finden können. Google hilft auch nicht :-(

Einer ne Ahnung?

Antwort 2 von missislucy

Hab gerade in einem englischen Thread die Lösung gefunden: das Problem liegt bei einem HP Gerät (bei mir: Scanner) . Beim nächsten Start die InbstallationsCD des HP Geräts einlegen- dann wird die ominöse "Photogallery" anstandslos installiert und gibt Ruhe.

One of the problems that has come up several times in the forums is this: you turn on your PC and an installation program starts up and asks for a file called photogallery.msi - but it can´t find the file no matter what you do. So you have to cancel out of the installation program. Every time you restart Windows, the same box comes up, and it is quite annoying!

This problem is related to the HP Imaging software that came with an HP product. It might be a scanner, printer, camera, or a multi-function printer. Sometimes the software gets screwed up so that it asks for this photogallery.msi file.

One fix that has been discovered for this problem is to place the CD that came with your HP product into the CD-ROM drive before you turn on your PC. When you turn it on, and Windows starts up, the installation program should recognize the CD and automatically find the photogallery.msi file, and the problem will be solved.

HP has also published a fix for this problem on their web site. They recommend that you update Microsoft´s MDAC. Click here for more information on their fix.

If this doesn´t work, we recommend that you visit HP´s support web site and download the latest drivers and imaging software for your product. Then, proceed to uninstall your HP software, reboot, and reinstall it using the files you downloaded.

Ich möchte kostenlos eine Frage an die Mitglieder stellen:


Ähnliche Themen:


Suche in allen vorhandenen Beiträgen: